12 секретів успіху актора

Переглядаючи вистави аматорів, ми часто розуміємо, що виконавцям не вистачило якоїсь миті чи хвилини донести глядачеві своє розуміння образу. Пропонуємо учасникам аматорських театральних колективів 12 секретів акторської майстерності з досвіду роботи відомого режисера, актора та педагога В’ячеслава Кокоріна, який сформував їх, використовуючи в роботі систему Михайла Чехова.

Фото: flicr.com

1. Другого шансу не буде

На сцені спрацьовує закон «тут і зараз», тому треба добре знати свій потенціал. Спортсменам відомо: якщо на тренуваннях не працюватимеш на максимальних обертах, то й під час змагань диво не трапиться. На репетиції необхідно викладатися також по повній, лише тоді в божевільній атмосфері прем’єри можна правильно розподілити запас сил і вдало зіграти.

2. На двох стільцях не всидіти

У кожному сюжеті може бути лише одна дія, підпорядкована одній меті. Наприклад, спробуйте відтворити суть фрази: «Я її люблю, але й ненавиджу трошки, а ще трохи заздрю». Як тільки почнете, дія відразу розсиплеться. Процес може лише посилюватися додатковими забарвленнями, але дія має бути єдиною.

Фото: flicr.com

3. Не з лаштунків у куліси

Актор виходить на сцену не з куліс: з життя в життя проходить він майданчиком сцени. Зовні порушення цього правила проявляється в тому, що актор виходить на сцену та йде з неї, дивлячись під ноги, щоби не спіткнутися в темних кулісах. Для глядачів же за кулісами дія продовжується! Тож, ідучи зі сцени, не ховаємо очі, а відкрито спрямовуваємо погляд у «саме життя».

4. Що змінилося

На сцені має обов’язково розвиватися дія, в унісон якій змінюється й сам актор: сердиться чи заспокоюється, дивується чи радіє. Варто завжди аналізувати свій стан: яким я прийшов і яким іду зі сцени.

Читайте також:   Майстрам-аматорам: як правильно оформити етикетку до виробу

5. Зосередитися на меті

На сцені під час виступу може заважати все: стільці, яскраве світло, картонні яблука, глядачі, страх, закоханість у костюмерку тощо. Упоратися з усіма перешкодами можна, для цього треба ретельно зосередитися на меті, до якої прагнете.

Фото: flicr.com

6. Азарт у досягненні цілі

Репетиція — не примірка в ательє: тут колись буде кишеня, а тут комірець пізніше пришиємо. На сцені наближатися до бажаного треба щомиті, на межі, до кінця. Справжній азарт і захопленість метою — сенс репетиції. Інакше все дарма!

7. Готуйся до зворотнього

Ви знаєте текст, знаєте, що партнерка зараз повернеться й заплаче. Але налаштовуйтеся на протилежне, готуйтеся до зворотного! Тоді оцінка того, що відбувається, буде живою, справжньою, миттєвою. Тут спрацьовує правило: усе знаю — нічого не знаю!

8. Усе — боротьба

На сцені шукаємо не комфорт, а боротьбу, щоб у подоланні протиріч проявилася ваша харизма, енергія, темперамент і характер.

Фото: flicr.com

9. Залиш і собі трішки

Досвідчений актор грає не до кінця. Ця стриманість справляє сильніше враження, створює масштаб особистості. І навпаки, коли ми «пояснюємо» глядачам, що ми на межі божевілля, — відразу виникає відчуття фальші. Чим сильніше переживання, тим стриманішим має бути його вираження.

10. Приховай помилку

Під час вистави може трапитися різне: забули текст, сплутали мізансцени, невчасно вийшов герой тощо. Глядачеві про це знати не треба: у нас усе так і задумано, усе йде, як має бути.

11. Віриш ти — віримо ми

На цьому принципі побудований театр: глядач відчуває те, чим живе актор, у що він вірить. Я ставлюся до горбатого, як до красеня, і зал повірить у це; дивлюся на красеня «порожнім» оком — усі слова про велику любов летять у порожнечу. Отже, це не Станіславський «не вірить», а сам актор не вірить у обставини, не живе ними.

Фото: flicr.com

12. Накопичуй

За час репетиції актор розширює коло навичок у відтворенні емоцій, імпровізації, у варіантах відтворення певних образів. Якщо він залишився на колишньому рівні — час просто згаяно. Треба перед собою ставити питання: чому я навчився, чим збагатився?

Читайте також:   Що таке танець?

 

Бажаємо успіху!

↓