Новини        02 Грудня 2017        1252      

Два принципи кольорового всесвіту

В оточуючому світі немає нічого безколірного, адже кожна мить життя людини прикрашена кольоровим розмаїттям. Одні кольори насичені й контрастно-яскраві, інші — невизначені і бліді. Але всі вони поділяються на дві групи: хроматичні й ахроматичні. А що вам відомо про гармонію їхнього співіснування у всесвіті, як творчі особистості втілюють на своїх полотнах цю містерію?

Леонід Афремов «Summer pond»

Два кольори мої, два кольори…

Кольорова палітра життя насичена мільйонами відтінків, кожен із яких має великий вплив на людину в емоційному плані. Деякі кольори можуть заспокоювати або хвилювати, радувати або пригнічувати. Інші — викликають відчуття теплоти й холоду, бадьорості та втоми, змінюють сприйняття простору. Це закони самого життя: яскрава гра чорно-білого насичується неповторною соковитістю різнокольорової барвистості. Як день і ніч, як сонце й місяць, як зима й літо… Дуальність переходить у множинність, ахроматичність — у хроматичність. Монохромія та поліхромія не залишають нас байдужими: змушують порівнювати, замислюватися, шукати істину. Водночас вони гармонійно доповнюють одна одну, утворюючи єдине ціле, своєрідний баланс, гармонію.

До ахроматичних належать чорний і білий кольори, а також усі відтінки сірого. Тонально ці кольори один від одного відрізняються тільки світлотою. Білий колір — це легкість, чистота й рівновага. Чорний асоціюється з елегантністю, зібраністю та суворістю.

Хроматичні — всі спектральні кольори: червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий і відтінки пурпурового.

Живопис

Символічне значення кольорів

Споконвіку колір використовували в релігійних цілях. У християнстві основні кольори — білий, червоний, зелений і синій. Вони представлені в іконописі й несуть неабияке символічне значення:

  • червоний колір — символ Воскресіння й перемоги життя над смертю, також це символ крові мучеників;
  • білий колір — символ святості, чистоти і простоти;
  • зелений — відродження та оновлення;
  • синій і блакитний кольори — нескінченність неба, символ вічного миру.

Семантичне оберегове значення мали кольори, які використовувалися в оздобленні одягу, рушників, прикрас, посуду, житла тощо. У кожного регіону був свій орнаментальний малюнок, відповідно якому обиралися й потрібні кольори.

Мереживо

Кольорова гра сучасності

Сучасні майстри в основі створення робіт декоративно-прикладного мистецтва використовують колір частіше як елемент декору для посилення сприйняття та загострення відчуттів. На виставках можна побачити велику кількість представлених монохромних робіт. У цьому варіанті найчастіше митці працюють із такими видами технік, як випалювання чи пірографія, витинання, кераміка, мереживо, гравіювання, ліплення, графіка, соломоплетіння, пресована флористика чи ошибана, різьблення. Обираючи саме монохромну палітру, велику увагу майстри приділяють використанню сучасних прийомів і новітніх матеріалів, авторських технік, а також застосуванню складних експериментальних ідей.

Для створення поліхромних робіт художники та майстри максимально використовують гру великої кольорової палітри. Так народжуються дивовижні роботи з ткацтва, живопису, вишивки, валяння чи фелтінгу, батика, розпису, писанкарства, бісероплетіння, вітражу або фьюзингу, квілінгу тощо.

Бісер

Кольорова містерія майстрів Миколаївщини

Оригінальне втілення кольорової гри демонструють дивовижні панно з пресованої флористики Інни Данченко, графічні картини Любові Ніколаєвої, мережевні витинанки Олени Козявко та Любові Запісочної. Теплу домашню атмосферу створюють роботи з фелтінгу Лариси Кришталь, Ксенії Культенко й Олени Міщенко, а також напівпрозоре мереживо Лідії Асріянц. Вітражні, немов крижані, скельця Алли Бондарєвої є повною протилежністю теплим золотавим роботам із художньої обробки дерева Олександра Рассолова. Традиційні ткані й вишиті рушники від заслужених майстрів народної творчості України Валентини Димової та Тетяни Базилевської-Барташевич привертають увагу своїм орнаментальним оздобленням. А вишиті панно Єлизавети Козирєвої, Любові Садовської та Марії Болехівської оригінально прикрашають сучасний інтер’єр. Традиційні ляльки-мотанки від Ольги Костюк і писанки від Ольги Гончарук гармонійно доповнюють різнобарв’я декоративних панно Людмили Гацури, Наталії Ракітіної та Ольги Малик.

Сучасна лялька

Наприкінці року всім поціновувачам краси й гармонії буття Миколаївський обласний центр народної творчості готує приємний подарунок. Запрошуємо вас насолодитися кольоровою містерією на обласній виставці художніх виробів майстрів Миколаївщини «Диптих-art», відкриття якої відбудеться 13 грудня.

В’язання

Вишивка

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: