Підсумки обласного семінару для режисерів-початківців

28 березня у Центральній міській бібліотеці імені Марка Кропивницького проведено обласний семінар для режисерів-початківців аматорських театральних колективів сільських та районних закладів культури. Участь у заході взяли понад 50 аматорів з усієї області. Детальніше про специфіку семінару і власне перебіг подій — далі.

На початку семінару директор МОЦНТ та КОР, заслужена артистка України Наталія Баштова подякувала всім за прихильність до театрального мистецтва і наголосила на важливості пошуку нових способів і засобів для його розвитку.

Основне завдання заходу — аналіз виступів учасників обласного конкурсу розмовного жанру «Барви надії 2019» і підготовка до обласного конкурсу аматорських театрів «Миколаївська Мельпомена». Тож усі заняття були спрямовані переважно на звернення уваги семінаристів на певні помилки, недоліки і надання рекомендацій, як їх усунути.

Розпочала заняття старший викладач вищої категорії Миколаївського коледжу культури і мистецтв, відмінник освіти України Людмила Жарікова. Фахівець наголосила на досить високому рівні підготовки цьогорічних конкурсантів, а також надала поради щодо доречного використання під час виступу технічних засобів; застосування правил виразності та прийомів режисури; принципів роботи дуетних форм; основ формування композицій тощо. Звернула особливу увагу на невідповідність музики виступам. Зазначила, що керівники мають кропіткіше відбирати музичний супровід, оскільки заяложені треки псують виступ. А також треба звертати увагу на вже сформоване сприйняття тієї чи іншої пісні публікою.

Змістовністю запам’ятався майстер-клас «Автор-виконавець поетичного слова» заслуженого артиста України, поета Олександра Сичова. Він надав поради авторам-виконавцям щодо ефективної підготовки до конкурсу, практично продемонструвавши це на прикладі літературно-музичної композиції «Сакура».

Продовжила практичну частину семінару Галина Сучиліна, володарка Гран-прі конкурсу «Барви надії 2019», майстер-класом із читання поезії. Матеріалом для заняття вона обрала «Катерину» Тараса Шевченка, оскільки це один із найпопулярніших творів серед цьогорічних конкурсантів; твори Анни Ахматової, Еміля Январьова, Максима Рильського та інших видатних поетів.

Читайте також:   «На всі 100» із Валентиною Кривцовою, Наталією Мазур і Лідією Асріянц

Провідний методист МОЦНТ та КОР, заслужений працівник культури України Тетяна Скубченко розповіла про репертуарну палітру розмовного жанру. А також провела інтерактивний майстер-клас, участь у якому взяли всі семінаристи. Основою стали твори Михайла Стельмаха, Михайла Ореста, Сергія Жадана, Тараса Шевченка, Грицька Чубая та інших українських письменників. Окрім цього, Тетяна Скубченко наголосила на важливості елементу пристосування акторів у партнерстві (етюдна робота).

Цікавим і корисним був тренінг «Особливості роботи над віршованим твором» Олексія Павліщева — голови циклової комісії видовищно-театралізованих заходів Миколаївського коледжу культури та мистецтв. Він порушив такі питання: як уникнути зажимів на сцені, як підібрати влучне вбрання, як досягти належного репертуару тощо.

Не залишилася осторонь кандидат педагогічних наук, доцент кафедри культурології МФ КНУКіМ Лариса Калініна. Вона порушила необхідну кожному семінаристові тему «Основні проблеми в роботі над літературно-музичною композицією». Завершив практичні заняття перший експериментальний альтернативний інклюзивний театр «Переможці долі» (керівник Лариса Калініна) презентацією документальної вистави «Вернісаж почуттів».

Підбиваючи підсумки, семінаристи поділилися враженнями, виокремили найбільш ефективні поради та рекомендації і подякували всім ораторам за змістовний семінар-практикум.

↓
Розмір шрифту
Контраст