Специфіка етикету вчителя-хореографа дитячого колективу

Хореографія в нашому суспільстві є дуже цінною й актуальною культурною діяльністю. Хореограф своїм прикладом здатний зростити нове висококультурне покоління,  адже саме він дає поштовх і допомагає відкрити зерно таланту в молодих, ще недосвідчених виконавцях; може допомогти дитині пізнати красу танцювального мистецтва, навчити любити та захоплюватися ним.  Хореограф має бути еталоном освіченої культурної людини. Детальніше про підготовку викладача до занять, його ставлення до учнів, критерії оцінювання та багато іншого — далі в статті.

Світлина: depositphotos.com

Важливими для хореографа є обов’язкова підготовка до заняття, оскільки неготовність призведе до неорганізованості учнів і втрати авторитету викладача; однакове ставлення до всіх учнів, оцінювання за єдиними критеріями; уміння зацікавити та заохотити кожного з дітей; уміння не лише розумно критикувати, але й хвалити учнів, помічаючи їх прогрес; розвивати уміння, знання й навички кожного з учнів, адже хореограф, як і викладачі інших дисциплін, виховує підростаюче покоління, формує моральні цінності. Педагог має бути  вихованою, спокійною, адекватною людиною, вчити дітей культури власним прикладом, мусить забезпечити клімат тепла і поваги, які додадуть дітям почуття «соціальної безпеки». Він має володіти артистизмом і бути «фанатом» своєї справи, щоб передати таку ж любов до танцю дітям, адже це визначає початкові успіхи учня.

Викладач хореографії несе велику відповідальність за емоційний стан учня, адже він фактично має справу з вразливою дитячою душею, тому, що діти, які мають хист до мистецтва, найбільш чутливі. Тож, до кожного учня треба застосовувати індивідуальний підхід. Саме через це хореограф має бути відмінним психологом, особливо, якщо потрібно працювати із невпевненими у своїх силах учнями.  

Світлина: horeografiya.com/

Викладач має постійно спостерігати за відносинами між учнями, адже в кожному колективі є лідери та аутсайдери, тому  потрібно не допустити насміхання чи принижування в колективі, а навпаки навчити учнів поважати здібності й таланти один одного. Якщо ж у самого викладача виникає потреба вказати учню на його недоліки, то це потрібно пояснювати дуже обережно й коректно, так як жорстка критика приводить до негативної та захисної реакції дитини. Звісно, наслідками є руйнування контакту між викладачем та учнем, напружена атмосфера у групі. 

Одним із головних завдань хореографа є пошук нових творчих прийомів. Зважаючи на структуру уроку, він повинен надати  певного темпу та ритму мови за допомогою вербального чи невербального спілкування, інтонації, ігрових деталей. Викладач повинен уміти навчити дітей музичній грамоті, відчуття ритму та музики. 

Отже, професійна етика хореографа і педагога — це кодекс правил, яких повинен дотримуватися кожен викладач. Дотримання цих правил допоможе бути гарним педагогом, авторитетом для своїх учнів. 

Читайте також:   «Перлина театральна»: таємниці дихальної гімнастики
↓