Зіркові вокальні техніки та прийоми

Сучасний естрадний спів давно відійшов від канонічних принципів співу й у своєму розвитку з величезною швидкістю рухається вперед. Наразі вокалісти збагачують свій тембр голосу за допомогою вокальних прийомів. Якщо ви мрієте співати, як зірки, ця стаття для вас.

Світлина: theamas.com

Вокальний ніс

Twang або вокальний ніс додає голосу дзвінкого металевого звучання, завдяки чому голос звучить потужно і щільно. Не варто плутати гугнявість і twang, оскільки це абсолютно різні поняття. Є спеціальні вправи на букву «н» або «м» для відчуття близького носового звуку, що допоможуть  навчитися користуватися цим прийомом без призвуку гнусавості. Виконання цих вправ вимагає від вокаліста володіння дихальним апаратом і контролю стану м’якого піднебіння та гортані.

Rattle

Вокальний прийом rattle або гарчання в естрадному співі зустрічається досить часто. Додаючи його до свого репертуару, необхідно звернути увагу на правильне звуковидобування й опору звуку. Він робиться за допомогою грудного резонатора, а не зв’язок. Рик відчувається в грудях, завдяки чому звучить більш щільно.

Свистковий йодль

Йодль — це різка зміна регістрів. А свистковий йодль — це різкий перехід у високу теситуру, що знаходиться вище фальцету. За звучанням нагадує свист, через що й отримав свою назву. Оскільки це надзвичайно високі ноти, їх виконують на зручну голосну. Для переходу у свистковий регістр виконавцю необхідно мати хорошу еластичність голосових зв’язок і володіти фальцетом.

Vocal fry

Техніка vocal fry або фрай додає до звучання голосу легкий хрип, що нагадує шкварчання олії на пательні. Його принцип полягає в координуванні голосового апарату, зокрема зв’язок, при якому відбувається перехід із робочого режиму в режим розслаблення. Не плутайте vocal fry з затиском м’язів горла.

Читайте також:   Нова рубрика «Стилі сучасного танцю»

Belting

Більшість естрадних співаків використовує belting при співі високих нот. Він характеризується змішуванням у правильних пропорціях нижніх і верхніх резонаторів, направленням потоку повітря у тверде піднебіння. Для того, щоб навчитися цього прийому, необхідно добре володіти опорою звуку й координованим видихом. Найчастіше ним користуються в поєднанні з іншими вокальними прийомами.

Важливо! Тренувати вищенаведені прийоми необхідно під наглядом фахівця, щоб уникнути проблем із голосом у майбутньому. Бажаємо успіхів у ваших вокальних експериментах!

↓