Новини        09 Липня 2019        12678      

Квілінг: історія виникнення, основи створення, роботи майстрів НТО «Прибужжя»

Квіллінг або паперова філігрань — це мистецтво виготовлення вишуканих, майже мереживних виробів методом скручування у спіралі довгих і вузьких смужок паперу.

Історія виникнення

«Квілінг» походить від англійського слова «quill», що означає «пташине перо». Достовірне його походження невідоме. За одними джерелами, паперокручення з’явилося в Китаї після винайдення паперу, а за іншими — у Давньому Єгипті.

Фактично квілінг документально згаданий уперше в 1500 році. Це період, коли французькі та італійські черниці використовували тонкий непрозорий папір і гусяче пір’я, щоб прикрашати релігійні картини. Використання саме гусячого пір’я і породило назву «quilling».

У Європі та Англії серед жінок вищого світу це мистецтво стало популярним лише в кінці 1600 року. Вони використовували цю екзотичну техніку для створення прикрас, а також для вишуканого декорування скриньок, кошиків, меблів, ваз, підсвічників та інших речей. Таким екзотичним видом мистецтва займалися тільки заможні люди.

Основи створення

Насамперед потрібно визначитися з тематикою й композицією та підготувати все необхідне для роботи:

  • шило або металеву паличку з розщепленим кінцем для скручування паперових смужок;
  • загострені ножиці;
  • пінцет із гострими кінцями для роботи, що потребує високої точності;
  • клей, що швидко сохне;
  • циркуль або дошка-лінійка з отворами різного діаметру;
  • двосторонній різнокольоровий папір для квілінгу — нарізані смужки 3–7 мм;
  • картон, що слугуватиме основою виробу.

На початку роботи потрібно ретельно ознайомитися з основними модулями квілінгу, адже саме за допомогою цих базових форм створюють композицію.

Модулі поділяють на закриті і відкриті. У закритих формах застосовують клей. Так можна отримати:

  • «око» — коло, стиснуте одночасно з двох сторін;
  • «півмісяць» — схожий на «око», але защипи роблять зі зміщенням;
  • «квадрат» — коло, стиснуте з чотирьох боків;
  • «ромб» — основою слугує заготовка «квадрат»;
  • «крапля» — середину спіралі зміщують в один бік, а декілька шарів протилежного боку стискають у формі гострого кінця;
  • «трикутник» — виготовляють із «краплі», розплющуючи основу елемента;
  •  «стріла» — основу однієї сторони «трикутника» вдавлюють усередину.

Виготовляючи відкриті форми, клей не використовують. Таким чином можливо отримати:

  • «гілочку» — паперову смужку згинають у співвідношенні 1:2, а кінці закручують в одну сторону;
  • «ріжки» — смужку згинають усередину, а половинки викручують назовні;
  • «завиток» — не роблячи складку, натискають на середину смужки, а кінці викручують в різні боки або всередину;
  • «серце» — смужку згинають, а потім закручують половинки всередину.

Зверніть увагу на етапи виготовлення елементів.

  • Паперову смужку закріплюємо на кінчик шила і закручуємо у щільну спіраль.
  • Коли стрічка сформована, шило обережно виймаємо. Спіраль викладаємо на дошку і розміщуємо в потрібний діаметр кола, щоб дати їй розпуститися до необхідного розміру.
  • Коли спіраль набуде необхідного розміру, потрібно змастити кінчик паперової смужки клеєм для фіксування елемента.
  • Тепер можна формувати потрібний модуль, залежно від композиції.
  • Готовий елемент прикріплюємо на картон-основу за допомогою клею, використовуючи пінцет.

Філігранне мистецтво на Миколаївщині

Колоритні роботи з квілінгу завжди вражають своєю надзвичайною витонченістю. Такі картини — окраса будь-якої виставкової експозиції, а майстер-класи з паперокручення перетворюються на чарівну магію.

Саме такою магією володіє миколаївська майстриня НТО «Прибужжя» Тетяна Веремієнко. У творчому доробку майстрині понад 30 авторських робіт, виконаних у техніці квілінг. У них яскраво відображено різнобарв’я квітково-рослинного світу нашого південного краю. Її філігранні панно наповнені легкістю повітря, багатошарові ажурні композиції створюють відчуття 3D-ефекту, а вдало підібрані відтінки кольорів — своєрідне внутрішнє мерехтіння.

Тетяна Веремієнко

Мистецтвом паперокручення також захоплюються майстрині Березанського району Ольга Костюк та Ада Локтіонова. Вони не тільки створюють оригінальні декоративні панно, а й навчають цьому мистецтву інших.

Ада Локтіонова

Попри те, що існують загальні правила мистецтва квілінгу, кожен майстер намагається привнести у творчий процес щось особливе, що надає виробам індивідуальності.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: