Поради, Хореографічне мистецтво        21 Жовтня 2019        25      

Гра як важливе доповнення заняття дитячого колективу

Заняття молодших груп дитячого хореографічного колективу варто доповнювати різноманітними іграми. Це сприяє активності дітей, розвитку творчих здібностей та уяви, а також вчить самостійності. Сім вдалих ігор та основні принципи роботи керівника — далі.

Джерело: funkidsguide.com

Гра «Мімічна гімнастика»

Мета: зняти м’язові затиски, розбудити емоції, налаштувати на роботу.

Музика: ритмічна, темп середній.

Учасники розташовуються півколом. «Танцюють» різні частини обличчя. За командою ведучого «танцюють очі», учасники стріляють очима зліва-направо і навпаки; підморгують по черзі то лівим, то правим оком; заплющують і широко розплющують очі.

За командою «танцюють губки» — витягають губи трубочкою, зображуючи потрійний поцілунок. Потім розпливаються в усмішці. Посилають повітряні поцілунки то направо, то наліво.

Після слів «танцюють щічки» — надувають щоки повітрям, потім ляскають по них долонями, випускаючи повітря. Надувають по черзі то одну, то іншу щоку, «ганяючи» повітря туди й назад.

Ведучий може поєднувати пояснення з показом. Гру проводять зазвичай на початку заняття. Вона може бути частиною ритмічної гімнастики.

Гра «Ланцюжок»

Мета: сприяти взаємодії учасників групи.

Музика: ритмічна, темп середній.

Учасники стають в колону і рухаються змійкою, переставляючи руки за командою ведучого «на плечі», «на пояс», «за руки», «під руки» тощо, при цьому не розриваючи «ланцюжок». Також ведучий може змінювати обставини: «рухаємося вузькою стежкою на носочках», «йдемо по болоту, ступаємо обережно», «переступаємо калюжі» тощо.

Гра «Стоп-кадр»

Мета: зняти внутрішній затиск, допомогти учасникам усвідомити та розкрити себе.

Музика: весела з яскраво вираженим ритмом, темп швидкий.

Гру можна проводити як «конкурс скульптур» або «конкурс посмішок». Учасники розташовуються по всьому залу в хаотичному порядку й виконують танцювальну ходьбу на місці. За сигналом ведучого, зупиняються й завмирають у різних позах, зображаючи скульптуру, або просто з посмішкою на обличчі. Ведучий має прокоментувати кожну позу або вираз обличчя, запитати, чому саме це обрав  той чи інший учасник тощо. Після повторного сигналу всі продовжують рухатися (повторити все п’ять-вісім разів).

Гра «Шукаємо друга»

Мета: розвинути швидку реакцію та вміння орієнтуватися в просторі.

Музика: ритмічна, темп середній.

Учасники хаотично рухаються танцювальною ходьбою по майданчику, вітаючи всіх, хто проходить повз, кивком голови. Коли музика «обривається», кожен повинен знайти собі пару та привітатися рукостисканням (повторити п’ять-сім разів).

Гра «Енергійна парочка»

Мета: розвинути взаєморозуміння в колективі.

Музика: різні стилі й жанри з чергуванням швидкого і повільного темпу (наприклад, народні національні мелодії).

Пари імпровізують, тримаючись правими руками, або взявшись під руку, або поклавши руки один одному на плечі (на талію), або узявшись двома руками (обличчям або спиною один до одного). Під час паузи при зміні музичної композиції учасники мають змінити своє положення. Гру можна проводити у вигляді конкурсу.

Гра «Соло з іграшкою»

Мета: сприяти творчому самовираженню учасників і розвинути вміння імпровізувати й працювати з предметом.

Музика: енергійна, темп швидкий.

Реквізит: іграшка або будь-який інший предмет.

Усі стають у коло й рухаються в ритм музики. Ведучий з іграшкою в руках виходить у центр кола, виконує соло, а потім передає іграшку будь-якому учаснику. Далі кожен учасник робить ті ж дії, при цьому, за бажанням, може взаємодіяти з кимось із групи. Після кожного сольного танцю, необхідно аплодувати.

Гра «Крила»

Мета: знизити емоційне збудження, відновити дихання, сприяти кращому орієнтуванню в просторі.

Музика: спокійна, темп повільний.

Учасники поділені на дві групи. Взаємодіючи між собою, по черзі імпровізують. Поки одні танцюють — інші спостерігають.
Гру зазвичай проводять після активного тренінгу.

Основні принципи

Щоб гра на занятті була результативною, керівник має дотримуватися певних принципів:

  • зацікавленість вихованців;
  • активність усіх учасників колективу у творчому процесі;
  • жвава зміна завдань;
  • робота з різноманітними предметами, образи яких необхідно обігравати;
  • створення умов для успішного виконання завдань кожним вихованцем;
  • конкретність і доступність поставлених завдань;
  • послідовність та систематичність.

У дитинстві організм активно розвивається, тому дуже важливо підібрати правильне фізичне навантаження, аби не лише підтримати стан здоров’я, а й покращити його. Про шість основних причин записати дитину на танці читайте в нашій статті.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: