«Від Гіпаніса до Борисфена-2017»: майстер-класи від членів журі

Що визначає якість сучасних фестивалів?! Як багато складових у відповіді на це запитання. Одна з них ‒ це можливість підняти професійний рівень під час майстер-класів від досвідчених майстрів. Таку можливість щороку організатори Всеукраїнського фестивалю театрального мистецтва «Від Гіпаніса до Борисфена» надають усім охочим до науки вдосконалення. Цього року було особливо насичено й пізнавально! Чим саме — про все далі.

Аматорський театр ‒ це невмируще джерело, яке насичує професійний театральний простір, знаходить перлинки, обрамляє їх та відточує. Саме тому від рівня професійної майстерності й далекоглядності керівників, які працюють із сучасними аматорами, залежить дуже багато. Можливості пізнати більше нових тенденцій розвитку сучасного театрального мистецтва, вдосконалити набуті знання в практичній формі була присвячена ціла низка майстер-класів у рамках цьогорічного фестивалю «Від Гіпаніса до Борисфена». Члени журі — досвідчені фахівці театрального мистецтва України залюбки ділилися практичними порадами, які обов’язково стануть у нагоді під час щоденної роботи не лише керівникам, а й учасникам аматорських театральних колективів.

Заслужений діяч мистецтв України, режисер із міста Хмельницький Анатолій Бєлєванцев запропонував різні техніки роботи над мовним апаратом актора, під час виконання яких учасники майстер-класу могли отримати індивідуальні рекомендації наставника. В ігровій формі, у парах та поодинці присутні пізнавали також основи ритміки як елементу акторської майстерності. Найскладнішим для них виявилися вправи на поєднання руху й мовлення, які викликали не лише багато приємних емоцій, а ще й запитань до керівника.

Кандидат наук, завідувач кафедри театральної режисури Рівненського державного університету Володимир Богатирьов запропонував практичні рекомендації з теми «Техніка акторської оцінки образу». Особливий акцент член журі зробив на значенні емоційності під час виступу на сцені. У жвавій атмосфері учасники майстер-класу на себе «приміряли» різні образи та аналізували форми їхнього емоційного вираження.

Магістр театрального мистецтва, голова Харківської громадської організації центру розвитку театру «Час ТЕ», режисер-постановник Дмитро Гусаков запросив присутніх у прекрасний світ акторської імпровізації як елементу формування психофізики актора. Член журі фестивалю щойно відвідав цілу низку занять від провідних майстрів сцени Європи, саме тому всім, хто завітав на його практичні заняття, особливо пощастило. Що таке темпоритм, і як утримувати паузи, роль на сцені та її смислове та емоційне вираження, мистецтво переконання та його форми, правила та доречність використання логічних акцентів у роботі над текстом — це далеко не весь перелік підтем, які в практичній формі були опрацьовані учасниками тренінгу в групових формах, а також індивідуально.

Читайте також:   «Розмова на тему» з «Вітовчанами»

Голова журі, актор Миколаївського академічного українського театру драми та музичної комедії, заслужений артист України Андрій Дерік продемонстрував учасникам фестивалю важливі елементи етюдної творчості, форми та методи їхнього використання в роботі актора над роллю. Прекрасною демонстрацію етюдної форми роботи стала презентація фрагменту вистави за мотивами драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» у виконанні акторів Миколаївського академічного українського театру драми та музичної комедії.

Загалом, у майстер-класах у рамках ХХІІ Всеукраїнського фестивалю театрального мистецтва «Від Гіпаніса до Борисфена» взяли участь до 300 осіб. Вони повезли додому не лише багато корисних знань та практичних навичок, а ще й сертифікати про підвищення кваліфікації з акторської майстерності.

Вітаємо й чекаємо нових цікавих робіт!

 

↓