Музичне мистецтво, Поради        17 Грудня 2018        158      

Сім порад хормейстерам від членів журі

Щороку для вокально-хорових колективів проводиться велика кількість конкурсів, фестивалів та оглядів різного рівня. Пропонуємо вашій увазі поради та побажання від постійних членів журі, які допоможуть виправити певні недоліки в роботі та презентувати свій колектив на високому рівні. Детальніше — далі у статті.

Битва хорів — 2018

1. Положення про проведення заходу

Перше, на що необхідно звернути увагу, — це недостатнє вивчення умов заходу. У положенні до конкурсу, фестивалю або огляду є чітко прописані умови, яких необхідно дотримуватися: вік учасників, конкурсна програма та регламент виконання. За невиконання прописаних у положенні умов, члени журі мають право віднімати бали при оцінюванні виступу.

2. Репертуар для виступу

Найголовніше, на що треба звернути увагу, — це підбір репертуару. На жаль, він не завжди відповідає виконавським можливостям та віку учасників. Кожен колектив повинен вирізнятися репертуаром, індивідуальністю серед інших, а не використовувати переспівування шлягерів професійних колективів. До репертуару варто додавати пісні, враховуючи сучасні потреби слухачів, концертні вимоги, щоб із гідністю представляти як місцеву, так і всеукраїнську пісенну традицію. Основним джерелом формування репертуару є українські народні пісні та пісенно-музичний фольклор півдня України, цікаві обробки та аранжування відповідно до манери виконання.

3. Статичність колективів

Колектив, що працює в народній манері, повинен відходити від класичної статичної постановки та бути динамічнішим. Особливо це стосується жартівливих, діалогових та обрядових пісень. Потрібно чітко відтворювати та обігравати сюжет твору, застосовуючи ігрові елементи, танцювальні рухи та постановки без наявності диригента. Приступаючи до вивчення твору, керівнику необхідно навчитися «бачити» цей твір, щоб потім з учасниками чітко відтворювати сюжетну лінію.

4. Акомпанемент конкурсних творів

Вокально-хоровим колективам із народною манерою співу під час виступу бажано використовувати живий акомпанемент або невеличкі супутні групи, які колоритно доповнюватимуть звучання та дадуть можливість керівнику широко застосовувати художньо-виразні засоби. Під час співу під фонограму це зробити неможливо, оскільки в записі запрограмований чіткий ритм та темп.

5. Фонограма

Під час співу під фонограму зверніть увагу на її якість. Уникайте використання низькопробних пісень із великою кількістю куплетів та програшів, які не мають поступового розвитку та закінчення. Бажано вдосконалювати фонограми з урахуванням можливостей свого колективу, а також записувати їх на якісні носії інформації.

6. Сценічний костюм

Ще один фактор, на який потрібно звернути увагу, — це зовнішній вигляд учасників. У сценічному костюмі (побутовому, стилізованому, повсякденному чи святковому) потрібно відобразити художньо-стильове, наближене до нашого регіону направлення творчої діяльності колективу і зберегти художню міру й естетичний смак.

7. Артистизм учасників

Учасники своєю мімікою повинні демонструвати характер творів, не бути скутими, напруженими, адже це негативно відображається на якості виконання.

Сподіваємося, що ці поради стануть для керівників вірним помічником у їх творчій діяльності. Бажаємо успіхів!

 

Неправильна робота язика під час співу — поширена проблема починаючих вокалістів. Виникає напруження м’язів, що блокує вільний потік звуку. Як звільнити свій вокальний апарат від зажимів, читайте в нашій статті «Звільнення вокального апарату від зажимів та вправи для його розвитку».

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: