Поради, Театральне мистецтво        17 Лютого 2017        324      

Юним театралам: як стати успішним конферансьє

Сьогодні модно бути ведучим усіляких шоу-програм, тусовок і театральних вечірок. Але мало хто з юних прихильників театрального мистецтва знає, що успішне ведення таїть у собі багато секретів майстерності. Отже, давайте розберемось, чим звичайний ведучий відрізняється від конферансьє, які складові формують його образ, і з чого почати шлях до успішного конферансу.

Ведучий чи конферансьє

Існує суттєва різниця між звичайним ведучим концерту і ведучим-конферансьє.

Роль ведучого традиційно зводиться до чіткого і грамотного представлення виконавця концертних номерів за підготовленими текстами. Таку манеру ведення концерту називають «академічною». Вона визначається темою концерту або підбором виконавців і їхнім репертуаром.

Функція ведучого-конферансьє на сцені значно ширша, бо він користується різноманітними театральними засобами: конферансьє може вдаватися до експромту, імпровізації, пародії, прямого спілкування із глядачами, виступати з цілісним особистим номером або з коротенькими сценками жартівливого характеру, які отримали назву скетч (від англ. sketch — ескіз).

5 порад починаючим конферансьє

1. Складайте сценарний план

Вчіться складати найпростіший сценарний план для ведення заходу із врахуванням його мети, побажань режисера і можливих змін у ході концертних дій.

Працюючи з готовим сценарієм масового заходу, визначте його основне завдання і продумайте свої виходи на сцену. Зверніться до першоджерел, які допоможуть вам у написанні сценаріїв та сценарних планів. Вам у нагоді стануть:

Роберт Макки «История на миллион долларов: Мастер-класс для сценаристов, писателей и не только».

Журнал «Чем развлечь гостей».

2. Опановуйте вміння вільного ведення концерту

Конферансьє має прагнути до невимушеного спілкування з глядачем як за сценарієм, так і імпровізуючи. При цьому важливо пам’ятати про морально-етичні норми.

3. Дотримуйтесь плану ведення заходу

Вступ, під час якого конферасьє налагоджує контакт з глядачами.

Головний монолог ведучого, в якому він вводить глядачів у тему заходу, а також вирішує головне питання, наскільки вдалось налагодити зв’язок з глядачами.

Анонси номерів. Завдання конферансьє — максимально «вигідно» представити кожен номер.

Жарти — скетчі, інтермедії, анекдоти, пародії, які необхідні для логічної зв’язки номерів, для заповнення пауз.

Особистий номер ведучого. Конферансьє пропонує до уваги публіки жартівливі вірші чи гуморески, веселі куплети чи пантоміму, гру на музичному інструменті чи танець. Номер має тривати не більше п’яти хвилин.

Завершення конферансу і концерту. Ведучий-конферансьє оголошує про закінчення концерту не раніше, ніж всі виконавці останнього номера залишать сцену. Повідомлення має бути коротким і виразним.

4. Постійно працюйте над іміджем

Імідж (від англ. іmage — образ) — це цілісний, якісно визначений образ людини, який стійко живе й відтворюється в масовій чи індивідуальній свідомості. Імідж професійного конферансьє традиційно включає в себе такі складові:

  • висока культура мовлення;
  • природність і органічність;
  • артистизм — майстерне спілкування з глядачами;
  • харизматичність — неповторність, особистий стиль ведення;
  • зовнішній вигляд, скорегований стилістом, продуманий згідно тематики заходу.

5. Заведіть «Зошит конферансье»

Вдосконалюйте майстерність, аналізуючи роботу в особистому «Зошиті конферансьє». Після кожного заходу записуйте свої думки стосовно вдалих виступів. Також рекомендуємо записувати сценарні заготовки для подальшого використання.

У юних конферансьє вже зовсім скоро з’явиться можливість скористатися усіма порадами, запропонованими у цій статті, й гідно представити свої таланти у обласних конкурсах «Барви надії» та «Art-mix», підготовка до яких вже триває.

Бажаємо успіху!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

  Позначки:

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: