Для керівника хореографічного колективу важливо вміти не тільки придумати танець, а й ефективно поставити й відпрацювати його в колективі. Сім основних етапів розучування постановки та провідні методи сьогодні — далі у статті.
Сім основних етапів розучування постановки
- Перш за все необхідно обрати стиль танцю й, аби зацікавити учнів і підготувати їх до подальшої роботи, надати історичну довідку стилю, зазначити відомих представників, розповісти про основні специфічні рухи тощо.
- Запропонувати учням прослухати музику та проаналізувати її: визначити її характер, темп та музичний розмір.
- Пояснити учням правильність виконання тих чи інших рухів, показуючи їх на своєму прикладі.
- Повторити рухи разом із танцівниками.
- Запропонувати учням виконати рухи чи певну танцювальну зв’язку самостійно, аби краще розібратися в структурі руху, м’язово відчути його та швидше запам’ятати. А педагог у цей час може побачити допущені помилки і вчасно їх виправити.
- Вивчивши всі рухи окремо та певні комбінації (зв’язки), поступово поєднати їх разом із різноманітними переходами, малюнками, створивши цілісний танець.
- Для запам’ятовування, відпрацювання та вдосконалення хореографічної постановки за допомогою технічної та акторської майстерності, для грамотного музичного виконання необхідно багаторазово повторити вивчений танець.
Методи розучування танцювальних рухів
Сьогодні є декілька провідних методів розучування танцювальних рухів.
- Метод розучування по частинах: елемент танцю ділиться на прості частини, кожна з яких розучується окремо з подальшим угрупованням частин в потрібній послідовності в єдине ціле.
- Цілісний метод: розучування руху повністю в повільному темпі. Цей метод підходить для простих рухів.
- Метод тимчасового спрощення: складна комбінація чи вправа зводиться до простої і розучується в такому вигляді. Потім її поступово ускладнюють, наближаючись до основної завершеної форми.